Komputer w szkolnictwie

15 października, 2011

Komputer w szkołach, na uczelniach, na szkoleniach czy kursach staje się coraz częściej wykorzystywany do przyswajania wiedzy przez dzieci, młodzież, kursantów. Dzięki programom edukacyjnym, językowym, symulacyjnym, branżowym, do fakturowania, zarządzania firmami, magazynowania, księgowania, możemy znacznie ułatwić sobie prace w danym przedsiębiorstwie, w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w przyszłości. Edukacja dzieci jest bardzo ważna. Niestety  dobie Internetu i komputerów, zmienia się również podejście nauczycieli do przyswajania swoim uczniom wiedzy. Nauczycielom i szkoleniowcom również jest łatwiej przekazywać wiedzę, obrazując ją przy okazji za pomocą prezentacji multimedialnych, praktyk na wybranych specjalistycznych programach, czy robiąc komputerowe testy sprawdzające dotychczasowa przyswojoną wiedzę kursantów czy dzieci. Kreatywność dzieci jest powiązana również Internetem, i komputerem. Dzieci mogą tworzyć prezentacje, mogą rozwiązywać testy językowe, tworzyć strony internetowe, a nawet oprogramowanie, lub gry. Tego typu przedsięwzięcie może z pewnością przyczynić się do tego, ze technologia i technika, będzie miała szanse w przyszłości rozwijać się znacznie bardziej dynamicznie. Dzięki świeżemu spojrzeniu na technologie, z pomocą zebranej wiedzy i doświadczenia, może przyczyniamy się do stworzenia grupy osób, które będą chciały ulepszyć świat wirtualny, może które zostaną programatorami. Jednak tego typu przedsięwzięcia są jeszcze bardzo odległe. W dzisiejszych szkołach uczniowie mają dodatkowy przedmiot od wielu lat, zwany informatyką. Na zajęciach uczą sie obsługi komputera, posługiwania się podstawowymi programami komputerowymi, uczą sie tworzyć własne prezentacje, i realizować własne pomysły. Mają również możliwość skorzystania z sieci internetowej, mogą założyć własnego e-maila, własnego komunikatora, mogą stworzyć własną stronę internetowa, np. z wykorzystaniem programu HTML. Wiedza książkowa w dzisiejszych czasach to nie wszystko, praktyczna część zajęć jest bardzo często bardziej przyswajana przez uczniów.