W praktyce

13 czerwca, 2013

Jeżeli chodzi o programy, czy też raczej zadania, które są wykonywane przez komputer, to najczęściej zdarza się tak, że są to instrukcje naprawdę bardzo proste takie jak przykładowo dodawanie do siebie dwóch liczb, wyświetlanie różnych komunikatów czy też przenoszenie danych z jednego miejsca na drugie czy też tym podobne rzeczy. Te właśnie zadania komputer odczytuje i wykonuje najczęściej w jednej i tej samej kolejności jak ma to miejsce w pamięci. Czasami jednak pojawić się mogą trudniejsze zadania, które umożliwiają tak zwany skok w konkretne miejsce w programie i wtedy instrukcje wykonywane są właśnie z tego konkretnego miejsca. Co więcej może się także zdarzyć tak, że instrukcje do wspomnianego już skoku mogą być wykonywane w sposób warunkowy, dzięki czemu możliwe jest wtedy wykonywanie różnych instrukcji które są oczywiście zależne od tego, jakie były wcześniejsze wyniki obliczeń. Oczywiście istnieje także możliwość tworzenia tak zwanych podprogramów, które pamiętają miejsce z którego był wykonywany skok oraz pozwalają one na powrót w to samo miejsce.